Bytte & Retur
BYTTE OG RETUR
1. Fyll ut returskjemaet og angi returårsak. Returskjema finner du den i den opprinnelige ordremailen.
2. Legg returskjemaet sammen med det du skal returnere.Returskjema finner du den i den opprinnelige ordremailen. Bruk gjerne posen du mottok fra oss eller en annen tett forpakning dersom du ønsker det. Ikke tape direkte på skoesken.
3. Klistre returetiketten godt synlig på posen. Returetiketten ligger vedlagt i pakken din, og denne har sporing. Dersom du ønsker å velge annen forsendelsemetode enn vår returetikett, har du mulighet til det. Vi anbefaler at det benyttes forsendelse med SPORING. Dette fordi du som kunde er ansvarlig for varen, til den er mottatt av Tova. Velger du forsendelse uten sporing, står du selv ansvarlig for varens verdi, dersom den ikke kommer frem.
4. Lever den til nærmeste Post utleveringssted. Vi belaster deg for returgebyret på 79 kroner når vi mottar pakken fra deg. Dette gjelder ikke reklamasjoner, her dekker vi returporto.
Når vi har behandlet returen sørger Klarna for oppdatert faktura eller for tilbakebetalingen. Dersom du har valgt faktura og ikke betalt den, vil varen slettes fra fakturaen. Har du betalt med kort vil Klarna ta kontakt med deg for tilbakebetaling. Tilbakebetalingen skjer innen 7-14 virkedager etter at vi har gitt beskjed til klarna om refundering. Du kan logge deg inn på klarna.no for å få oversikt over dine utestående beløp samt betalingsinformasjon.
Ved bytte, kanselleres den opprinnelige ordren og du legger inn en ny bestilling på varen du ønsker å bytte til.
Returadresse:
TOVA AS
O.A. Devoldvegen 16
6030 Langevåg
e-post: kundeservice@tova.no
RETUR
Angrerettloven gir deg rett til å angre kjøp gjort fra nettbutikken. Angreretten forutsetter at du senest innen 14 dager etter at du mottar leveransen, sender oss utfylt angrerettskjema som du mottok på e-post. Dette kan du sende per post eller til kundeservice@tova.no. Angreretten gjelder kun forbrukerkjøp. Kunden har rett til å få tilbakebetalt hele kjøpsbeløpet innen 14 dager om kjøpet heves.
Varer som er brukt utover det som normalt kan gjøres i fysisk butikk (dvs. prøvd), vil bli belastet for eventuell verdireduksjon på varen. Dersom varen er brukt på en slik måte at den ikke kan selges videre, vil du motta varen i retur og bli belastet hele beløpet for varen. Dette gjelder spesielt sålene. Hvis de viser slitasje og flekker, vil de ikke kunne returneres.
Du står selv ansvarlig for alle kostnader tilknyttet retursendingen og vil bli fakturert i etterkant for returporto, dersom du ikke har betalt dette ved sending.
Du skal alltid hente ut din vare på utleveringsstedet FØR du sender varen i retur. Du vil bli fakturert 150kr for returkostnadene i etterkant dersom du lar være å hente ut sendingen.
Kreditering av faktura/kort vil skje når varen er ankommet Tova sitt lager. Det tar normalt 2-6 dager før pengene er tilbake på konto. Det er viktig å betale faktura fra Klarna, så du unngår purregebyerer. Dette krediteres ved retur til Tova sitt lager. Tova er ikke ansvarlig for forsinkelsesrenter og gebyrer som evt. oppstår ved for sen betaling til Klarna.
REKLAMASJON
Oppdages det feil eller mangler ved et produkt, skal dette rapporteres til Tova så snart som mulig og innen rimelig tid.